«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: مردمی کردن بهترین روش برای حل مسائل شهر است

  • کد خبر: ۱۵۲۴۵۶
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: مردمی کردن بهترین روش برای حل مسائل شهر است
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: مردمی کردن‌ها و استفاده از متخصصان و دلسوزان بهترین روش برای حل مسائل شهر است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در حاشیه آیین رونمایی از نخستین فراخوان روایت شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کسانی که این ایده را به عملیات تبدیل کردند تشکر می‌کنم که اتفاق خوبی را رقم زدند. نقیصه‌ای که در مدیریت شهری داریم این است که کمتر، اسکن شهر با لنز دوربین مردمی و متخصص انجام شده است. بررسی مسائل و آسیب‌ها در مدیریت شهری براساس حاکمیت بوده که حاکمیت نیز براساس ایده‌ها و منابع خود ناهنجاری‌ها و کم‌و‌کاستی‌ها را بررسی، نسخه شفابخش طراحی و به برنامه و عملیات تبدیل می‌کند که این مدل موفق نبوده است. 

وی افزود: باید این روش را تغییر دهیم و لنزها را به دست مردم، متخصصان و هنرمندان دغدغه‌مند بدهیم. این کار بانک اطلاعاتی برای ما تهیه می‌کند که شامل موضوعات مردمی و دغدغه‌مند است، در نتیجه می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این مدل کوچک‌تر را سال گذشته در پروژه‌های زودبازده انجام دادیم که یک‌سوم شهر را به عنوان محل‌های هدف بازآفرینی انتخاب کرده و به هر شورای اجتماعی محله ۱۰ میلیارد بودجه دادیم و خواستیم مشکل محله خود را حل کنند. 

منصوریان ادامه داد: کاری که مدیریت شهری در چندین سال با بودجه‌های فراوان نتوانست حل کند. این بودجه خیلی کم توسط مردم و معتمدین مسئله محله را حل کرد، بنابراین برای سال دوم این ایده را با مبلغ بیشتر تکرار کردیم. همین مردمی کردن‌ها و استفاده از متخصصان و دلسوزان بهترین روش برای حل مسائل شهر است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: مشکلی که ما در جمع‌آوری شبکه مسائل داریم این است که دلسوز کف میدان نداریم و اتصال ما با حلقه‌های میانی وصل نیست. این وصل شدن‌ها نیاز به نخ تسبیح و نیروی محرکه دارد. رسانه‌های فعال و خبرنگارانی که مهارتی در حوزه مدیریت شهری دارند می‌توانند مسائل شهری را حل کنند. 

وی اضافه کرد: تمام انگیزه، دلیل و حساسیت ما برای برگزاری چنین رویدادها و کلاس‌های آموزشی این است که خبرنگار را نیز نسبت به مسایل شهری، موقعیت‌ها، منابع، مخارج و مصارف آشنا کنیم تا به عنوان دستیار ویژه خودمان در آلبوم بودجه‌ای که داریم سهمی قائل شویم. قصد داریم سهم مداخله رسانه را در شهر بیشتر کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->